Podcasts met Conceptuele denkers - Wat is jouw verhaal?
Wat bieden deze podcasts jou?
- Informatie, inzichten en voorbeelden over dyslexie, AD(H)D, dyscalculie, autisme en/of hoogbegaafdheid;
- Informatie over het conceptuele denken waarmee al deze fenomenen altijd gepaard gaan;
- Herkenning en erkenning voor wat jij misschien ook zo ervaren hebt;
- Bruikbare tips en tools waardoor je effectiever kunt werken of studeren;
- Meer zelfvertrouwen door de geboden inzichten en herkenning. Je bent niet dom of lui, maar denkt anders!
Wij publiceren onze podcasts op ons Soundcloud-kanaal. Je kunt ze ook beluisteren op Spotify, I-Tunes of via Twitter!
In elke aflevering wordt iemand afkomstig uit de doelgroep geïnterviewd door Sjan Verhoeven, soms gaat zij in gesprek met collega Gertrudie Boersen om een bepaald thema uit te werken.
Wil je een goede basis aan informatie hebben voor het beluisteren van alle andere podcasts? Luister dan de nummers 24, 18, 21, 42, 50, 52, 55, 57 en 60, ongeveer in die volgorde.
De podcasts:
Wat zijn podcasts?
Podcasts zijn te vergelijken met radioprogramma's die van Internet te downloaden zijn;
Je kunt ze gratis beluisteren op je smartphone, IPod, tablet, MP3-speler, etc.
Het is een medium dat de populariteit van YouTube achterna gaat en hetzelfde gebruiksgemak heeft.
Hoe kan je de podcasts beluisteren?
Je kunt de podcasts op elk apparaat beluisteren of downloaden. Luister ze bijvoorbeeld af onder het koken of in de auto of trein. Hier volgen een aantal opties met de benodigde linken:
- Je kunt op deze en andere websitepagina's op de Play-icoontjes ► te klikken.
- Direct op ons Soundcloud-kanaal op je laptop, tablet of telefoon.
- Via Spotify.
- Via Twitter of Facebook en LinkedIn.
- Via iTunes.
- Downloaden vanaf ons Soundcloud-kanaal op bijvoorbeeld je telefoon of MP-3 speler.
Waarom doen we dit?
Veel (jong)volwassenen met dyslexie, maar ook met AD(H)D, dyscalculie, autisme of hoogbegaafdheid lezen nooit de krant of een boek of kunnen de ondertiteling van een film niet bijhouden. Overigens lezen mensen überhaupt steeds minder. De tegenslagen waarmee zij op school of in het werk te kampen hebben gehad zijn in de cijfers nagenoeg onzichtbaar. Ook voor de huidige generatie jong-volwassenen zijn "blijven zitten", "dom/lui of raar gevonden worden", "ontslagen worden" of "een burn-out krijgen", vaak de gevolgen van het hebben van dyslexie, AD(H)D, dyscalculie, autisme en/of hoogbegaafdheid. Omdat veel (jong)volwassenen geen idee ervan hebben dat verandering daarin mogelijk is, dat het ook nu nog mogelijk is om bijvoorbeeld sneller te leren lezen, examens beter te leren maken of ervoor te zorgen dat collega's je beter begrijpen, hebben wij een nieuw project bedacht: Podcasts maken!